Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

1. -- ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΜΟΥ. -






--  Γεννήθηκα  στην   Καρέα  της  Λακωνικής   Μάνης  στις  23  Σεπτεμβρίου 1939.   Οι   γονείς   μου    είναι   ο  ιερέας   Ιωάννης  Τζανάκος  του  Στυλιανού   από  την  Καρέα  και  η  Καλλιόπη   Κοτταράκου   του   Ανδρέα   από  την  Μυρσίνη  [ Πάνιτσα  ]  της  Λακωνικής   Μάνης .  Aπόκτησαν   δέκα  παιδιά ,  πέντε  κορίτσια    και  πέντε  αγόρια  από  τα  οποία  επιβιώσαμε  τα  οκτώ.  Η  Σταυρούλα ,  η  Σταματίνα ,  η  'Ολγα,   η  Βασιλική ,  η  Μαρία [ Μαίρη ] ,  ο  Βασίλειος ,  ο  Ηλίας  και   ο  Παναγιώτης . --  Τελείωσα   το   Δημοτικό   Σχολείο   στο  χωριό   μου ,  κάτω  από  δύσκολες  συνθήκες ,  και   μετά  το  Εξατάξιο  Γυμνάσιο  στην    Αρεόπολη  της  Λακωνικής  Μάνης .  Το  έτος  1959   έδωσα  εξετάσεις  και  φοίτησα  στην  Παιδαγωγική    Ακαδημία  της  Τρίπολης   Αρκαδίας .  Η  φοίτηση  ήταν  διετής  και  υποχρεωτική .  Πήρα   το  πτυχίο  μου   και  μετά  υπηρέτησα   την   στρατιωτική    θητεία    μου   στην   Πολεμική    Αεροπορία ως  σμηνίας .  Aπολύθηκα  και   μετά  ένα  έτος ,    το  1965 ,    διορίστηκα  Δάσκαλος  στη  Δημόσια  Δημοτική   Εκπαίδευση   στην  περιφέρεια   Λακεδαίμονος  της  Λακωνίας .  Υπηρέτησα  στα  Δημοτικά   Σχολεία   Λογγάστρας ,   Συκαρακίου , Τρίτου  Δημοτικού   Σχολείου   Σπάρτης .  Το   έτος   1987   πήρα   μετάθεση   με   αίτησή   μου    και   τοποθετήθηκα  οργανικά  στο  ενδέκατο  Δημοτικό   Σχολείο   Ηλιούπολης  Αττικής .  Από  εκεί    συνταξιοδοτήθηκα ,  σε  ηλικία   [ 55 ]   ετών.  Συνολικά   υπηρέτησα   ως  εκπαιδευτικός ,  τριάντα   χρόνια.  Αξιώθηκα   να   διδάξω   τα    Ελληνικά   Γράμματα  και  την  Ελληνοχριστιανική   Παιδεία ,   σε   δεκάδες    Ελληνόπουλα . --    Υιός   ιερέα   ασχολήθηκα   από  μικρό  παιδί   με  την   Ψαλτική   Τέχνη .   Πρώτος   δάσκαλός   μου  ήταν   ο  καλλίφωνος   ιερέας   πατέρας   μου   Ιωάννης   Τζανάκος .   Αργότερα   μαθήτευσα   κοντά  στον   εξαίρετο    ιεροψάλτη   Νίκο   Κυριακόπουλο   από   τον   Πύργο   της   Ηλείας ,   ο  οποίος    αφιλοκερδώς   με   μύησε   στην   Βυζαντινή   Εκκλησιαστική   Μουσική .   Νεοδιόριστος   δάσκαλος   σε  ηλικία  [ 26 ]   ετών,   στην   περιφέρεια   της   Σπάρτης  Λακωνίας   διακόνησα  ως  πρωτοψάλτης   στους   Ιερούς  Ναούς   της   Σπάρτης  ,  'Αγιο  Νικόλαο ,    'Αγιο   Σπυρίδωνα    και   από  το  έτος  1969  στον  Μητρ.  Ναό  Σπάρτης   <<   Ο  Ευαγγελισμός   της   Θεοτόκου .  >>   με   επιθυμία    του  αειμνήστου   Μητροπολίτου   Μονεμβασίας   και   Σπάρτης  Κυπριανού .  Εκεί   ωρίμασα  ψαλτικά .   Στη   Σπάρτη    γνώρισα   ως  παραθεριστή  τον  αείμνηστο    'Αρχοντα   Πρωτοψάλτη    ΑΘΑΝΑΣΙΟ   ΚΑΡΑΜΑΝΗ  τον  οποίο    φιλοξένησα    πολλές    φορές    στο  Αναλόγιο    του    Μητρ.   Ναού    Σπάρτης  ,  ψάλλοντας    δίπλα  του    ή    στο    αριστερό    Αναλόγιο .   Η    παρουσία    του    στην    Ψαλτική    Πορεία   μου    ήταν   καθοριστική !!!   Μετά   το  1987 ,   όταν   διέμενα  στην   Ηλιούπολη  Αττικής ,   έψαλλα   κυρίως   στους    Ιερούς   Ναούς   Η  Κοίμησις    τής  Θεοτόκου    Βούλας ,    Η  Κοίμησις   τής   Θεοτόκου .  ' Ανω   Καλαμακίου  ,    Οι   άγιοι   Κωνσταντίνος   και   Ελένη ,   Ηλιούπολης .   Ψάλλω    μέχρι    σήμερα    συνολικά ,   ως    τακτικός    Ιεροψάλτης ,   σχεδόν    [ 40 ]    χρόνια   !!!     'Εχω    καταγράψει   ιδιοχείρως ,  με   Βυζαντινή   Μουσική   Γραφή ,  όλες   σχεδόν   τις    Ακολουθίες    της    Ορθόδοξης    Θείας   Λατρείας    και    έχω    ηχογραφήσει    μέσα    στους    Ιερούς   Ναούς  ,  την  ώρα    των   Ακολουθιών  ,    πολλούς   ύμνους .   τους     οποίους    διατηρώ    σε     ψηφιακούς   δίσκους    C. D.   στο    Ψαλτικό   Αρχείο    μου .   Μερικοί     από   αυτούς    έχουν   αναρτηθεί   στην   ιστοσελίδα  μου    '' ΨΑΛΜΩΔΗΜΑΤΑ ''   και   στο   Blogger   μου   ''   BIΩMATA  ''   Δοξάζω    τον    Κύριο   μας   Ιησού   Χριστό  που   με    αξίωσε    να    καλλιεργήσω     το    δοθέν  μοι     ''  Τάλαντον   '' . Μνημονεύω    τον  αείμνηστο   ιερέα    πατέρα    μου   Ιωάννη   Τζανάκο ,    τον  επίσης   αείμνηστο   'Αρχοντα  Πρωτοψάλτη   Αθανάσιο    Καραμάνη .  --   Ευχαριστώ    εκ  βάθους   καρδίας    τον  δάσκαλο ,   φίλο   και   κουμπάρο  μου   Νίκο    Κυριακόπουλο .    ''   Ψαλώ   τώ   Θεώ  μου   έως   υπάρχω .  ''  !!!   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου